Handelsbetingelser for GirlsSquat.dk

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra GirlsSquat.dk.

Generelle oplysninger

GirlsSquat.dk er etableret i 2017.

Betaling

Betaling kan foretages med følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA og MasterCard.  Beløbet bliver først trukket fra din konto, når din bestilling er pakket og står klar til afhentning på vores lager. Beløbet betales i DKK, og er incl moms. Har du valgt at bruge vores gratis kreditordning, bliver pengene først hævet på den valgte dato. OBS: Kreditordningen kan kun anvendes ved betaling med Dankort/VISA Dankort,

Levering

GirlsSquat.dk leverer i hele Danmark. Der leveres ikke til udlandet, Færøerne og Grønland. Leveringstiden er normalt indenfor 1-2 hverdage, udover den dag du bestiller, med mindre andet er angivet for den enkelte vare. Skulle leveringen blive forsinket, fremsendes besked via e-mail hurtigst muligt. Bestilles der både et normalt produkt sammen med et forsinket produkt, bliver hele ordren sendt på én gang. Hvis GirlsSquat.dk ikke kan levere bestilte varer inden for den angivne leveringstid, har du ret til at hæve købet.

Fortrydelsesret

GirlsSquat.dk yder 30 dages fortrydelsesret på alle varer, bortset fra fødevarer (herunder kosttilskud). Skulle der være fejl ved en vare, eller modtager du en forkert vare, afholder vi naturligvis alle udgifter til returnering og sender dig øjeblikkeligt en ny vare. Det er dog vigtigt, at du ved fejlleverancer kontakter vores support for derigennem at få en gratis returlabel. Vi afholder ikke udgifter til forsendelser returneret uden en af GirlsSquat.dk udstedt returlabel.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til e-mailadresse [email protected]. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Vedlæg retursedlen der medfølger din ordre. Skal du brug en ny, kan du kontakte os pr mail og få tilsendt en ny.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen ved fortrydelse af køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du kan nemt og hurtigt købe en returlabel her.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Tøjet skal tilbageleveret i originale poser og skal sammenfoldes efter bedste evne.

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

– Du reelt har taget varen i brug.

– Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.

– Hvis vi vurdere at varen lugter af røg eller vaskemiddel/parfume

– Hår eller mærker på produktet

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, med undtagelse af eventuelle leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet af en vare, skal varen sendes til:

  • GirlsSquat.dk
  • Att: Retur
  • Katrinevej 37
  • 7800 Skive

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular og vedlægger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Gavekort

Gavekort udstedes i DKK incl moms, og gælder 5 år efter betalingsdatoen.

Reklamationsret (hvis der er noget galt med varen)

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.girlssquat.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vi sender en returlabel

Inden du sender dine varer retur, bedes du have kontaktet vores kundeservice på mail [email protected], som så vil sende en returlabel til dig.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

  • Ordrenummer
  • Navn
  • Telefonnummer
  • Grund til reklamation
  • Reg. og konto. nr. til tilbageførsel.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, således at pakken kan spores.

Husk, at vi kun dækker udgifter for returforsendelser når pakken returneres med en af GirlsSquat udstedt pakkelabel. Du kan kontakte vores kundeservice for at få udleveret en sådan.

Varen sendes til:

  • GirlsSquat.dk
  • Katrinevej 37
  • 7800 Skive

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for GirlsSquat.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til GirlsSquat.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos GirlsSquat.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til e-mail [email protected].

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice via e-mail [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.